Fredagen den 11 november 2016
På fredagens eftermiddag stormar tre unga personer in på Notarius Publicus (NP) kontor på
Drottninggatan 38 i Göteborg med händerna fulla av dokument och säkert blossande kinder. Jag var inte med men kan med lätthet föreställa mig scenen.
Notarien, en trevlig man konstaterade snart att allt var med och det var bara att börja stämpla, men tyvärr så kunde ungdomarna inte få papperna med idag.
-"Så tråkigt, så tråkigt, men vi är en man kort idag - på måndag kan ni hämta dem. Nej, då ni måste inte komma alla - det räcker att den som kommer har kvittona med sig!"
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar