onsdag 11 april 2018

Handslag

Tisdagen den 4 oktober 2016

Historiskt sett så har handlaget varit en symbolisk handling vid bekräftelse av avtal, löfte, en förlikning eller liknade. 

Idag hade vi stämt möte med Iván och Antonio igen. Dels för att höra vad Antonio hade för idé om vår kämpande terrassdörr och dels för att Höra vad Iván hade att meddela om de fönsterparti vi ville ta upp på husets baksida.

Iván var märkbart nervös när han kom och vi funderade lite över varför. När dörren var avklarad så kröp det fram.
Iván hade inte velat tala med grannen angående fönsterna ännu eftersom han representerar grannens motpart i en rättslig process! 
Han var mycket oroad över om vi var helt ointresserade av huset om vi inte kunde få fönster. 

Dessa fönster har givit oss visst huvudbry eftersom de är nödvändiga om man skall kunna ha sovrummen placerade så som vi vill. Så vi hade redan en lösning på problemet. Glasbetongblock! Nej, de går inte att öppna, nej de är inte optimala men de ger ljus och de kan vi inte nekas att sätta in.

Lättnaden som stod att skriva i Iváns ansikte var stor när han sträckte fram handen till maken som glatt tog emot den i ett fast handslag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar